Pages

Friday 3 March 2017

Feveret Drinks Yakult



Hai and Assalamualaikum...

After saya ada column problem baru baru ni. Haha~ Padahal masalah ni dah lama. Tapi berulang alik ke hospital tu adalah satu perkara yang sangat malas. Ni bukan zaman kecik yang didokong oleh parents then bawak jumpa doktor. Now, must independent. Bila masuk bab independent semua benda jadi tak rajin :(( right? 

Bila datang je penyakit sebagai manusia memang wajib untuk kita berusaha untuk sembuhkan. Yang menyembuhkan tu mestila Allah SWT kan? 

So sama dengan post sebelum ni yang berkisar tentang what i take untuk perlahankan masalah column ni. Banyak supplement yang saya cuba. Apa yang penting ubat hospital jangan tinggal. Ubat hospital lebih mujarab cuma lambat atau cepat je kan. 

Dalam entry Ustaz Kazim Ilias ada post tentang yakult and nata de coco. That time saya duduk dekat Kertih. Bermalam di sana. Kebetulan tak bawak ubat and supplement. So, i must do something untuk diri sendiri. Kalau tak buat sesuatu, yang tanggung sakit tu mestilah saya. So saya pun beli lah yakult. Sebelum beli saya google dulu apa kebaikan, kesan. Tapi sebelum tu memang dah baca entry Ustaz Kazim about yakult yang boleh detox kan usus. 

Saya cuma nak info yang more detail lagi. Kita nak guna, mestilah kena tahu dulu kebaikan nya. Mana boleh hentam je kan. Hihi~

Kalau nak tahu apa kebaikan yakult, boleh ask uncle google ok. Macam biasa. hihi



Since saya amalkan minum yakult, alhamdulillah memang memberikan impak yang positif :) semua datangnya dari Allah. I thank to Allah 😊 sekarang ni pagi dan malam saya minum air ni je. Dah memang jadi feveret ok. Tapi air putih jangan dilupakan. Sangat penting untuk badan :)

Yakult di hati.

Actually yakult ada dua pilihan. Merah dan biru. Biru lagi berkesan dari merah. Tapi siapa yang tak tahan dengan rasa masam. Minum yang merah je ok?




Thanks for reading korang...
The end.

Bai~
With Love 💗