Pages

Sunday 5 March 2017

Ends Of Semester Break And Hii New Semester

Hai and Assalamualaikum..


Haii new semester. Not ready yet for new semester 😂
Almost 2 months without class, assignment, lecturer, trial for project paper and etc. Now kelas dah nak mula dah. Tanpa sedar. Minggu depan kelas dah start. Ohh no!! Maka dengan adanya class, assignment itu wajib untuk hari pertama class lagi :( kuiz, test and semua yang student hadapi la kan. 

Almost every semester jugak akan jumpa dengan lecturer yang sama. Just because of lecturer tu pior untuk course yang saya amik sekarang. 

Nampaknya kena study smart semester ni. Pjj je kott? Perlu ke nak beria bagai? 

Yess, siapa yang tak duduk tempat kami well...... boleh kut nak conclude macam tu and pandang rendah dekat kami. Siap cakap lagi yang lecturer banyak tolong kan. Ehh helloo memang ada certain lecturer yang baik hati sangat tolong kami. But dengan syarat kami as a student mestilah buat apa yang disuruh. Okay? And ada jugak certain lecturer yang walaupun korang dah bertungkus lumus but still lecturer not satisfied. 

Lecturer is a human right? So, pelbagai ragam yang kita boleh nampak, rasai and tengok. 

Dah nak masuk semester 8 ni and tetiba dapat tahu yang ni bukan final semester kami :( Huh, tetiba rasa down terus nak belajar kan? Dah 4 tahun kutt berungkus lumus disini. Erkkk.. sobss sobss. Cakap nak belajar kan? 

Tapi nak gradd pleasee. 

Ends of ....
😓😓😂😥😭

Checklist :



1 - Tak pasti untuk Uni lain. But my uni, first download jadual dulu dekat website. Then boleh start register. Date akan diberikan dari bila until when. 

2 - Done register. Tunggu uni keluarkan bil untuk this semester.

3 - Pjj student, perlu bayar bill uni sendiri sendiri ok. Tak kisah la ada pinjaman ke apa. Selesaikan semuanya sendiri. 

4 - Uni dah terima yuran untuk semester tu. So, kami dah boleh bukak i class untuk tengok notes notes yang di upload oleh lecturer before start first class, new semester tu.

5 - Sometimes tu kami tak print dulu pon notes tu sebab notes yang kami print tu dari Uni tu sendiri. Lecturer kadang mengajar pakai notes lain and berlainan silibus. Macam tu la. So better pergi class dulu untuk hari first tu. Then baru sediakan notes dan segalanya.

6 - Satu buku nota untuk satu subjek. But sometimes saya guna satu buku nota untuk semua subjek je :( tak payah susah susah banyak buku kan. Membazir. Zaman sekarang need to berjimat kan? Errr hahahh.

7 - Tapi tapi... saya asingkan ya untuk buku yang saya nak catit latihan apa yang perlu dibuat, assignment. Mudah sangat untuk saya checking. Just supaya tak terlepas pandang. Bukan apa, our lecturer normally bagitau siap siap masa first class apa yang kena buat, bila kena hantar. Bila nak adakan kuiz, test. Just need to ready mental and fizikal :(

Pernah la sekali tu kan, saya terlepas pandang ada kuiz online. Jam 10 ke 11 malam lecturer call saya. Then dia soal kenapa saya punya mark zero. Saya like a blurr sangat masa tu. Then dia tanya la awak ambil tak test bla blaa. Saya lagi la blur. Test apa ekk?  Dia suruh saya on website sekarang then jawab. Masa tu dah nak kumpul mark kott. Dushh dushh. Syukur lecturer baik sangat. Takdala buta buta bagi mark zero and sengaja fikir saya tak nak amik kuiz kan? Emmm.

Okay, letss ready for new sem :) 

Thanks for reading, Baii~