Pages

Tuesday 7 March 2017

Aloe Vera Soothing Gel 92% From Natural Republic

Assalamualaikum


Heh~
Today's rasa nak ber blogging. Jari ni dah gatal gatal merenyam dah. Hihi.

Okay! Saya nak share about this product. Aloe vera. Aloe vera dah diketahui lama memang banyak sangat kebaikan dia kan? Boleh tekan link kat bawah ni untuk tengok apa kebaikan aloe vera. 

Link: 

Kalau dulu suka jugak guna tumbuhan aloe vera tu sendiri and sapukan dekat muka, tangan. Tapi tak beria sangat buat sebab malas. Kenapa malas sebab tumbuhan tu ditanam dekat luar. :( Haha. 

Bila dah ada packaging macam ni if still malas lagi tak tahu la kan? Just bukak penutup and sapu je sebelum nak tidur.

Tips: Jangan sapu dalam keadaan mata dah nak tertutup. Memang automatik rasa malas. Sebab katil dah memanggil manggil kut kan. 😂

Tips lagi : Untuk rasa lagi sedap sedap lepas dap dap dekat muka dan kulit tu. Masukkan dalam peti kemudian pakai. Umm, best sangattt. 


Antara kebaikan aloe vera from natural republic. 

Apa yang best from aloe vera natural republic masa bukak penutup dia tu bau memang wangi sangat sangat. Masa pakai tu memang rasa sejuk je. *Produk yang fake selain daripada melekit, memang masa bukak penutup tu takda bau apa apa. Untuk hilangkan jerawat, parut jerawat, parut badan memang wajib la ambil masa. Apa yang penting teruskan usaha untuk pakai dalam masa yang sama berdoa semoga Allah menyembuhkan sebarang cacat cela yang ada pada kulit kita. InshaAllah, kan.

Yang susahnya dekat Kuantan memang takda store Natural Republic. NR pulak memang tak jual secara online. So, perlu cari dealer yang betol betol boleh dipercayai. Tapi tula produk ni sekarang banyak sangat tiruan. Yang tiruan tu memang melekit bila pakai. *dah try sekali. So hati hati ya dengan produk fake. Nanti elok je muka cantik, sebaliknya pulak yang terjadi. 

Better beli dekat store NR sendiri. Kalau jauh boleh la mintak tolong kengkawan belikan. Mesti ramai je kawan korang yang tinggal area KL kan? Harga dalam RM32. something macam tu. Sometimes NR ada jugak buat promotion. Beli dua dapat RM60 ke. Macam tula. Kalau yang harga murah and dijual dikedai biasa tu dinasihatkan untuk tak beli. 


Kalau dah guna aloe vera from NR ni tolong guna spatula ya? Sebab tak nak nanti kuman pada tangan tu membiak dekat dalam bekas tu. Spatula boleh beli dekat kedai RM2 boleh dapat lima. Haa, murah kan. Jaga kebersihan. Apatah lagi yang nak disapukan pada kulit. :) tak nak nanti penyakit lain pulak yang datang. Hihi~ 
Nak jugak pakai produk berasaskan aloe vera ni tapi takda tempat yang nak dibeli. Okay, dekar guardian ada je produk from aloe vera. 


Tadaaa. 
Kebaikan aloe vera tu sama je. Rasanya pun sama. Ini lagi better than you pergi beli yang fake. Yang fake entah bahan apa yang dorang campurkan dalam tu. Please jangan. Biar mahal asal selamat. Ok? 

Sebelum saya guna yang from NR, saya guna aloe vera from guardian. Sekarang pun still guna lagi jugak. Mudah dibawa kemana mana. Kulit saya jenis cepat kering, sensitif. So bila rasa je kering ambil je dari dalam handbag and pakai. Tak melekit dan mudah meresap. Yang kecik ni murah je. RM5 something. Hihi~ 

Testimoni sendiri : Kulit muka saya menggelupas dan sedikit luka. Jadi kering sangat. Tambahan duduk dalam air cond pulak. *Dekat ofis kan. Menjadi jadi lah pedih dia tu. So, saya guna aloe vera from guardian ni je. Sejuk dan hilang rasa pedih. Rasa pedih dan kering je terus saya sapukan dekat muka. Alhamdulillah, dalam masa tiga hari kulit dah baik semula. :) 

I trust aloe vera product :) 
💗😅

Thanks for reading, Baiii~