Pages

Thursday 16 February 2017

Dia Marah, Dia Seronok


Hai haiii..
Macam dah lama je kan tak update blog ni. Kekangan masa. Lagi pun macam takda apa nak update. Idea tak datang. Otak tepu pulak awal awal tahun nih 😋

Biasala, bila ada sesuatu yang terjadi pada saya, saya akan luahkan di sini. Tiada siapa yang memahami melainkan Allah kan? Saya bukan nak luahkan apa je perkara yang buruk buruk. Hanya sekadar nak hilangkan stress, nak pulihkan kembali semangat. *Cewah. Kalah orang putus cinta aihh. Ehh tapi memang pun. Kes ni lagi teruk dari putus cinta. Hihi~

Dia marah, dia seronok. Haha. Memang pun. Saya pun seronok bila marah orang. Tapi persoalan sekarang ni seronok tak mangsa keadaan tu? Haa, mangsa keadaan kauu. Kelass gitu ayat kan. Huhu. 😢

Ini kes baru lepas kena bebel pasai tulis report but have a typo. Em em. Seriously tak perasan. Kalau perasan dah lama pun revised report tu tau. Satu perkataan je. Nak taip at tapi jadi ag pulak. Ayoyo. Because of typo ja dah seguni kena bebel 😒

Apa pun, i know all my fault 😓 *kes tak boleh terima ada kesalahan ke ni? Ehh yela. Kan typistt. Haha~ Apa apa entah. Erkkk..

Moral of the story pleasee jangan suka hati nak marah even kesalahan tu besar ok. Satu kemarahan tu seriously memberi impak yang besar sangat kepada pemangsa. Ehh. Again ayat skema sangat! 😇😆

Saya sukakan kelembutan. Wekkk. Tapi betul kan. Orang yang cerdik akan gunakan psikologi untuk menegur. Bukan hentam dan hentam dengan kata kata nista. Right? Dan saya lah orang nya yang sukakan teguran penuh hikmah. Even seorang itu kafir. Why not? Dia juga ada adab dalam menegur, bercakap kan? 😕


Yap betul! 
Menghina itu sakit. Sakit yang makan dalam dan mengambil
masa yang lama untuk sembuh 💝

Ni kes better tengok kain sendiri dulu
koyak atau tak before sibuk tengok kain orang lain.
Takut nanti kain sendiri koyak sampai terlondeh pun tak sedar. Ehhh. 😁
Tenangkan hati untuk memaafkan lebih baik kutt.
Daripada memilih untuk marah kemudian tak mintak maaf pun.
Maybe because of title. Ouhh. Don't know 😔😓

Teguran yang baik of course tak rasa malu kan?
Malah patut say thanks sebab masih ada yang sudi menasihati 😉



Setiap orang memerlukan kata kata nasihat
untuk terus menjalani hidupnya. 
Of course supaya tak tersesat jalan. 😊
Saya perlukan banyak kata kata nasihat, 
dan bukan kejian. 

Sekian, mana yang baik boleh jadikan sebagai pedoman,
Mana yang kurang elok, tolong abaikan je tauu. 😓
Saya menaip dalam emosi yang kurang stabil. *Ehh mengaku pulak.. em emm.

Assalamualaikum 😑😇