Pages

Friday 10 February 2017

Daily Routine



Daily routine for 2017 is something newss. Hihokss. 

Tersedar untuk berubah setelah terpaksa kena pergi appointment every month. After colonoscopy I jadi insaf sikit yep. Hehe. Tak adalah. Just rasa cam makin hari makin tua kan. Tapi kehidupan tu like a takda kesedaran kearah ketuaan tu. Badan nak pakai lama kutt 😂 kahwin pun belum tauu. *Gatal!


Susu low fat milk. Banyak khasiatnya ok? Mempunyai banyak vitamin yang 
diperlukan oleh badan seseorang :)
Boleh google untuk tahu dengan lebih lanjut.
Sebelum beli apa apa makanan mesti tengok kandungan dulu kan?
Susu ni sesuai untuk yang nak kurus jugak tau. Sebab kalori dia rendah je. Lemak pun kurang.
Ehh. Tapi saya bukan nak kurus! Saya nak sihat je. Hehe~


Epal semestinya baik untuk kesihatan.
Semua orang pun tahu.
"sebiji epal boleh mengelakkan daripada berjumpa dengan doktor."
Tapi saya dah terhantuk pun baru nak beringat 😓
Tak ngapa. Masih belum terlewat.
Selagi ada peluang. Kan kan. Hihi~

So, epal hijau dan susu HL ni akan diambil pada waktu pagi semasa perut kosong. Kenapa? Susu untuk mengeyangkan. *Bukan nak diet. Untuk memudahkan proses pembuangan juga. 

Epal hijau untuk mencuci usus. Sila amalkan setiap pagi dan lihat keajaibannya. Cewahh. Haha. Tips beli epal. Cari yang satu packaging tu murah murah je. Tapi jangan ada yang lebam lebam tau. Warna tu biar hijau pekat nampak cantik je. Sempurna gitu. Awww 😆 simpan dalam peti sejuk ok? So boleh bertahan lebih lama. Satu paket ada lapan hingga ke sepuluh bijik boleh tahan selama seminggu ke dua minggu. Muahaaa!



Jadikan daily routine sebagai satu habits. InshaAllah all will changed. Apa yang penting kena istiqamah :( istiqamah tu susah kan? Haha~ kena cuba tau. Untuk kebaikan jugak!

Itu je ke?
Haha. 

Ada lagi. Ini adalah routine yang lasttt! Japp ekk

Tingggg tadaaaaa 💝



Bukan nak promote :(
Aloe berry nectar sememangnya diketahui untuk mencuci usus, kerak usus yang bertahun lamanya tak pernah dicuci. Bayangkan? So ini adalah satu inisiatif untuk tahun baru ni. Hihi. Sebelum ni saya minum Alfalfa Hai O. *Sila google kalau tak tahu. Elok jugak untuk usus. Badan. 

Segala penyakit berpunca dari usus yang kotor. Jangan rasa usus bersih sangat ya? Boleh google kesan pada diri bila usus kotor. Kalau ada tanda tanda tu boleh lah buat sesuatu untuk diri. :)

Saya pilih aloe berry nectar sebab bila minum tu rasa berry. Kalau yang pior aloevera tu sedikit pahit kutt. Memang tak boleh nak minum.. Hehe~

Diminum setiap malam sebanyak 30 hingga 60 ml. 

P/s: Minum air putih secukupnya ok? Untuk proses penyingkiran toksin. 25 KG berat badan bersamaan dengan 1 Liter air putih. 

Thank you~

Daaa, Assalamualaikum 😀🙆