Pages

Tuesday 10 January 2017

Toothache

Halluww
Siapa kat sini yang tak alami sakit gigi berlubang selama hidupnya? Tipu ok! Kecuali baby yang baru
lahir. Saya percaya memang tak sakit gigi. Because of baby belum ada gigi lagi. Chia chia chia.




Okay lah. Ini adalah petua yang diguna pakai oleh saya sendiri. Sesiapa yang cuba entry ni and kebetulan sakit gigi tu boleh la cuba ya. Tapi kalau tak menjadi pleaseee jangan marah saya. Setiap orang ada keserasian nya sendiri. Cuma nya, belum cuba belum tahu ok!

Okay, jom tengok petua yang saya nak share yang dikenalpasti berjaya ni. Heheh. :-P

Pertama. 



Pastikan ada kedua-dua bahan ni dulu ya adik kakak, tuan puan. Kalau takda jangan salahkan saya :( Confirm la korang fail nak cuba petua ni sebab hanya guna salah satu bahan je. okay? 

Ambil bawang putih. Ambil sikit je okay. Secuit je. Muehehe. Then guna pisau atau pun lesung batu tumbuk la sikit. Ngam ngam boleh masuk dalam gigi yang berlubang yang sakit melampau tu. Tak boleh tidur ooo. 

Then, celupkan bawang putih yang dah ditumbuk sebesar lubang gigi tu. 

Dah celup?

Boleh la masukkan secara perlahan ke dalam gigi yang berlubang. Pastikan masuk betul-betul ok. Jangan main tipu kemudian cakap tips ni tak menjadi. Tak aci tauu. :-P

After that, korang rehat la. InshaAllah sembuh. Kesembuhan adalah dari Allah :)

Good luck semua yang mencuba my tips.