Pages

Tuesday 10 January 2017

Clorox



Say no to Clorox, cocorox and sejenis dengannya. XXX


Tapi bukan tak boleh guna langsung okay. Clorox ni ada kebaikan and keburukan dia. Tapi saya ada petua yang lebih baik lagi daripada clorox untuk hilangkan bintik hitam pada baju. Terutama baju putih. Biasala kadangkala tak perasan pun tetiba je nampak bintik hitam. Kekadang tu ofismate, classmate yang tegur dulu. Ohh myyy.. malu nya. Tak tahu nak letak muka dekat mana kan. Nak sorok bawah meja lupa pulak saiz badan kita XXXXL. Muehehe. Kalau yang jenis saiz XXS tu okay la. Nak menyorok dalam jubah kawan pun boleh kan :-P

Okay, ini tips yang saya gunakan untuk hilangkan bintik hitam pada baju. Telah berkesan. Sebab tu saya conteng blog saya ni dengan tips berguna selagi hidup ni. Muehehe. 

First mestilah ada baju yang ada kesan bintik hitam tu ya. 😋








Checklist barang yang wajib ada seperti di atas okay. 
a-- Baju kotor
b-- Berus
c-- Air panas yang mendidih

Ambil air panas, standby berus. Tuangkan air pada baju yang ada bintik hitam. Kemudian secepatnya berus ditempat yang kotor tersebut. Berus sehingga hilang kesan hitam pada baju.

P/s:-
Kalau berus sampai dua jam masih sama. Mohon berhenti memberus. Nanti bintik hitam tak hilang korang yang pengsan dalam bilik air. Jangan salahkan saya tauu. 😉

Done and Good Luck everyone :-)