Pages

Monday 27 March 2017

Coretan Buatmu

Assalamualaikum..

To Allah we belong, to Him we shall return.

Hari ni dikhabarkan berita sedih daripada seorang sahabat.


Sedihnya rasa. Hanya Allah yang tahu. Well, Allah lebih berhak! Anak kepada seorang sahabat yang baik. Anak dia juga seorang yang baik. Memang diakui oleh ibu dia sendiri merangkap kepada sahabat saya. Mudahan sentiasa dalam keredhaan Allah. Amin

Sepanjang saya kenal dia walaupun kurang rapat dengan anaknya *Tapi kenal. Apa yang dia alwayss show kan dekat saya semuanya all about  kebaikan. 

He's character:
1 - terlalu baik.

2 - pernah hantarkan payung untuk kawan saya iaitu ibu dia sebab hujan lebat sangat. Nak balik rumah tak boleh lah. Actually ibu dia kerja dekat ofis kami. Mudahkan urusan ibu dia untuk balik rumah. Baikk sangat.

3 - terlalu sopan time bercakap dengan sesiapa sahaja. Lebih lagi ibu nya. Jatuh hati tauu kalau dengar dia borak2. 

4 - saya sangat suka suka karakter dia. 

5 - tak mengeluh saat hidup serba sederhana tak seperti budak lain. Allah. 

6 - banyak sangat. Tak ter taip dekat sini. Kebaikan yang dibuat macam lautan yang luas. 

*Redha Allah terletak pada redha ibu bapa. Ibu dia sentiasa redha dengannya. Amin. 

Kak Anis doakan awak sentiasa dalam rahmat Allah. Pergi awak pada hari yang baik. Sebaik orangnya. 

Takda dah gurauan dengan awak lepas ni jadikan awak itu ini dengan Kak Anis. Senyuman awak sangat tenangkan hati sesiapa je yang tengok.

Allah sayang dekat awak. Sebab tu dia jemput awak. 

Al-Fatihah
Semoga keluarga akak tabah seperti tabah nya akan dengan ujian ujian sebelum ni. Amin.


 



Al-Fatihah~